Friday, April 30, 2010

HamBA riNdU diA




dia yang Allah pinjamkan utk hamba sebagai anak saudara hamba..
yang telah Allah ambil nyawanya di saat hamba perlu dia...
dia yang hamba rindu-rindukan...

hari ini, hati hamba tak tenang..
terkenangkan dia...
semua ini bermula selepas hamba terjumpa seorang insan yang mirip wajah adik hafiz...
hamba tersentap..
terpaku..
tapi segera sedar...
mmg itu wajahnya dlm ingatan hamba...
Allah ciptakan manusia ada yang seiras walau dr ibu dan ayah yang berbeza...
selepas pulang ke bilik...
hati hamba rasa sedih dan terus menerus merindui dia...
walau hamba tahu dia takkan kembali...
namun, dia tetap d hati hamba...


utkmu , MOHD HAFIZ B. ZAKARIA
harap kau mengetahuinya..dik..
mak su rindu kamu...
sentiasa mendoakan mu...
sentiasa terkenangkan dirimu...
jika perlu kau tahu...
semenjak kau pergi dik...
mak su tak boleh tengok dan makan buah tembikai susu kegemaranmu yang pernah kau idamkan sebelum pemergianmu...
ada kala..
ketika rakan mak su makan..
mak su terpaksa berpaling dari melihat buah itu...
kau mengemarinya...maksu pilu...
apatah lg hari ini...
wajah seorang hamba Allah mirip kamu,dik...
mak su rindu adik hafiz...
sekali lagi..
setiap kali coretan maksu diiringi air mata kerinduan...

mak su doakan kesejahteraan adik di alam sana..
tunggu maksu ye,,,

tiada hari yang selalu sempurna..
adakala..kesedihan melanda...
hidup tak selalunya ceria..
ada saja air mata mengundang tiba...


sekian, Wassalamualaikum w.b.t





8 comments:

helena's said...

sedihnya saya..alfatihah~

whiteco-p said...

sabar la k..semua akn kembali pd-NYa smada cpt @ lmbt..kta yg msih hdp kna teruskn khdupn ni n jgn lupa sedekah kn Al-Fatihan n Yassin pd yg dh tiada...

H said...

helena- sy pun sedih~...rsa mcm dia msih d cc...trima ksih ats kunjugan...

whiteco-p- sblm ni dah ok..tp hari ni, depan mta,terjumpa insan seiras dgn arwah...hati jd sebak kembali..trima ksih d ats nsiht dbri..dtg lg~

melatidaisy said...

salam ziarah..

semoga ruh adik hafiz dicucuri rahmat..Allahumaghfirlahu wa 'afihi wa'fu anhu..

salam ukhwah dari saya :))

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Salam..moge arwah ditempatkan di sisi org2 yang beriman dan sntiasa dalam RahmatNya..moge tegar dlm menghadapi kehidupan, kematian itu pasti kite juge akan melaluinye suatu hari nanti..jike sedih sntiaselah berdoa kepadaNya=)

Pn Kartini said...

Salam dear,,,

Jangan sedih yaa..
Sesungguhnya arwah dipinjamkan kepada kita..
Semmgnya sudah sampai masa dan tikanya..
sebegitulah jua kita...hanya pinjaman..sampai masa..kita kan pergi jua......

Hanya iringan doa utk arwah...Moga tenang di sana..dan dicucuri rahmat ke atas roh...al-fatihah....

xen said...

bila kita jumpa dgn orang yg muka sama dengan arwah.
tu tandanya Dia nak kita sedar dan sedekahkan al-fatihah kepada arwah..

tiada apa yang berlaku di dunia ini tanpa ada hikmah-Nya. sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui..

PB said...

melatidaisy- Amin Ya Rabbal A'lamin...tq..

nur_ma-Amin...terima ksih..yer, stiap mnusia pasti menemui kematian..sma ada pd dirinya atau kenalan terdekt dan tersyg...

pn kartini-Amin....tq puan..btul tu..yg telah pergi, bermakna Allah telah mengambil kembali hakNya...seperti kta meminjm sesuatu pd org lain..nak atau xnk, kita terpksa pulangkan kpd pemilik asal..

xen-betul jga kta xen..sblum ini,sy dh dpt menjalani khidupan sperti biasa smula slps dpt mnerima hakikat pemergiannya...namun, slps kejadian sprti ini, sy lbih memikirkan dan mendoakn arwah...alfatihah wat arwah..