Tuesday, August 18, 2009

iNa Ku YaNg MeRajOK

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum w.b.t
kehidupan hamba hari ini macam biasa, cuma agak terusik dengan kenakalan sahabat baik+comel+manja hamba yang juga merupakan roomate hamba.
pada jam 4.30 ,hamba dan si comel (ina) berbual dan berlawak seperti biasa..sehinggalah masuk waktu asar dan hamba bersiap-siap untuk ke aktiviti kokurikulum dan segera menunaikan solat.selepas selesai , hamba seperti biasa menegur si comel dengan panggilan 'tatina...'..itu nama manjanya.namun,si comel tidak membalasnya seperti selalu.sejuta persoalan bermain di benak fikiran tatkala diri tidak mendapat tindak balas darinya.
justeru,persoalan itu terjawab selepas bertanya kepadanya, dan die menyatakan bahawa dia merajok dengan hamba dan terasa dengan kata-kata hamba semasa berbual tadi..
penat juga recall pe yang hamba telah katakan kepadanya.rupa-rupanya , terdapat juga sedikit gurauan yang si comel terasa walaupun hamba memang tidak berniat pape..serta gurauan itu juga memang selalu didengarinya dan kali ini dia terasa pula.
sebelum pergi koko, hamba dah pujuk dia, dan dia sudah okay tapi hamba yang masih belum berpuas hati dan rasa bersalah terus-menerus menyalahkan diri semasa sesi kawad kaki dijalankan semasa waktu koko.
balik dari koko, hamba terus naik ke bilik dengan harapan si comel kembali ceria dan maafkan hamba tanpa mempedulikan perut yang agak lapar.
selepas masuk ke bilik,hamba lihat si comel tengah tidur..ala,comelnya..
nak tak nak tunggu jugak dia bangun, ada juga hamba gerak dia menyatakan bahawa hari sudah senja.akhirnya, dia bangun juga dan hamba sempat minta maaf kepadanya, mesra sungguh kitaorang,moga ukhwah ktorang berkekalan..dan si comel gitau dia badmood dan cepat meleting untuk masa sekarang.ditambah pula, pergaduhan kecil dengan pakwe kesayangan dia.
Alhamdulillah,lega rasa hati..
hamba tidak suka bergaduh..dan sekiranya perlu,hamba akan mengaku kesalahan diri walaupun ia bukan kesalahan hamba semata-mata menyelamatkan sesuatu hubungan.itu lebih afdal kan..
Ingat ye si comel,ina...
*** xda maksud pape pun..
ina lebih kenal *** kan??
jgn moody ye..
im here for u..
Istighfar kalau dihasut syaitan utk moody...
moga ina dilindungi Allah..

sekian,
Wassalamualaikum...

No comments: