Wednesday, January 16, 2013

KUIH CARA IN DA HOUSE

Assalamualaikum wbt
malam pada hari pertama bercuti di rumah...
punya la pikir-pikir cari menu utk malam ni..
last-last, nak buat kueh cara....memandangkan mak jarang makan nasi malam....
lagipun ringkas sahaja...
resepi ynag mak ajar dr dulu lagi...
here we are...

tepung gandum + santan + pati pandan + telur +garam secukup rasa

antara yang diperlukan..gula memang penting tp tak bole letak banyak sgt kang manis terlampau..hehe
kalau ayu wat..yang awal-awal, selalu hangit sikit sebab lupa nak slowkan api...aduss....

hah, dah slow api, kira selamat sikit kueh cara kita dr kehangusan...

hangus-hangus pun, wangi dan sedap....hehe
puji diri pulak..
jnji masuk perut, kenyang...Alhamdulillah...

susun menu utk cuti neh sebelum balik ke Shah Alam semula...

sekian dahulu,
Wassalamualaikum wbt

12 comments:

normi nieza said...

kuih kura2..haha

Ayu said...

normi-haha..itu laa...dah mcm bntukk kura-kura dahh..hehe

aTieYusof Family said...

sedap nya kuih cara ni..suka makan..
follow sni juga..:)

Ayu said...

atie-betul2..sy pon suka kueh cara...thanks follow me...

ANISRAHIM said...

bagi sy kuih melayu susah nak buat kan? hehe dan skrg kalau beli kat gerai mana2 kurang kualitinya tp kalau kelantan mmg terbaik, sedap :D

combi said...

miss its taste..huhu

Nasuha said...

kuih cara antara fveret sy. kuih cr berinti sy suka...tp sllu jmpa kt bazar ramadan time bulan puasa sj..

Ayu said...

anisrahim-betul tu...ayu paling ska kuih akok kat kelantan..mmg best rasa dia...hehe

Ayu said...

combi-the taste was soo great..hehe

Ayu said...

nasuha-erm, nnt nak belajar kuih cara berinti pulak laa...hehehe

NurAmira said...

terliur lh pulak tngok kuih ni..hehe..suka sgt mkn kuih ni

Ayu said...

nuramira-yaka...apa kata amira cuba buat..mesti lg sedap...=)hehehe