Friday, August 5, 2011

HADIAH DARI ATOK

Assalamualaikum...
pada sehari sebelum 1 Ramadhan baru-baru ini,
ayu sekeluarga dan saudara2 menziarah atok di kampung halaman di Kota Kuala Muda..
kunjungan kami kesana juga adalah untuk menyediakan keperluan atok dibulan Ramadhan..
sambil duduk, menikmati air teh buatan mak njang,
atok menghulurkan bungkusan berbalut surat khabar pada ayu...
"ini, hadiah tok bagi kat adik"
adik tu, ayu lah...anak bongsu..
 inilah bungkusan yang dihulurkan..walaupun balutan surat khabar, bagi ayu sangat bernilai..
jom kita tengok apa didalamnya..
kain batik, waaahh..terima kasih kepada atok yang mengingati ayu..

kenapa atok bagi hadiah??
atok kata, sempena ayu mendapat tawaran menyambung pelajaran ke shah alam...
atok tumpang gembira,katanya...

ayu tidak minta hadiah atau sebarang bentuk perhargaan melainkan doa kalian...

apa-apa pun, sayang atok sangat-sangat..

Wassalam..

14 comments:

IMANSHAH said...

sayang atok!!

lavenderlover said...

comelnyer atuk bg ahdiah kat cucunya..hehe

Ayu said...

imanshah-yeah...syg atok...

Ayu said...

lavenderlover-comel ke..hehehe

Amy Syaquena said...

Salam kenal , singgah dan follow sini jemput ke belog saya..

Popoi said...

ya allah,, sweetnyer atuk ayu~~ ^^

nojiukaeman said...

atok o atok...sojuk ati atok kalo da cucu menantu bongsu mcm...tut...tut...tut...tut...tut...

ciE tingGie LampaiE... said...

atokkkk....ayu pn nk jgk...!huhuhu

Ayu said...

Amy-ok..thanks ziarah sni..nnt ayu kesana...

Ayu said...

popoi-atok syg cucu...hehe...

Ayu said...

cengal-apa2....??xkena mengena dlm entry ni yer..hik3

Ayu said...

ayu-cik tinggi lampai...atok bg kat ayu kat sni yer, bukn ayu kt sna....hehehe...miss to talk with u..

Citrus Azwa said...

laa...awat atokcik xbg kat wa pn...huhu..t nk p mintak jgk la..mintak dodol pn jdik la...hahaha

Ayu said...

nak jugak tu...?hah, thun ni rya kita tengok, kot2 tok kacau dodoi..hehe